Alla inlägg under januari 2008

Av Camilla - 31 januari 2008 18:14

Skulle varit på spinning nu men orkade inte ;) Efter en dag på stan blir man trött! Har varit mysigt idag med. Jag och Micke möttes vid östra och tog en promenad till drottninggatan där vi fikade, eller jag fikade och han åt lunch. En stor chokladmuffins och en latte tog jag, mådde illa bra länge efter det :P Sen gick vi till MQ där jag var smakråd, Micke hittade en stickad tröja och en skjorta, på rea :) Sen åkte vi till sundbyberg och träffade Ronnie och pratade lite och lämnade tentan.


Har precis ätit middag och sitter här med ett glas vin nu :D Och imorgon är det fredag! Kan det bli bättre?


Nu ska jag kolla jobb. 

Av Camilla - 31 januari 2008 09:43

Efter en god frukost, en dusch och lite smink är jag redo för dagen :) Solen skiner idag! Har på mig mina 70-talsjeans, ska jag våga mig ut i dom? ;) Ska vara på armada innan 12 och lämna nycklar och sen åker jag in till stan och träffar Micke, sen träffa Ronnie och lämna tentan och så hem och sen spinning kl 18 :)  Gillar fullspäckade dagar, om man har några lugna dagar emellanåt.

Av Camilla - 30 januari 2008 22:00

Har precis pratat med världens bästa Johan, saknar honom! Men snart fredag :) Tror jag ska lägga mig och läsa min nya bok smuts nu och sen sova, trött efter dagens bravader.


Imorgon ska nycklarna till lägenheten lämnas och vi är officiellt utflyttade.  

Av Camilla - 30 januari 2008 19:52

Kl 00 i natt mailade jag in hela uppsatsen (minus inledning) till min handledare, känns skönt! Hoppas det inte blir alltför många ändringar att göra. Vill iofs inte att han låter mig skicka in en kass uppsats men hoppas att den är så bra att det inte blir nödvändigt ;)


Besiktningen av lägenheten i morse gick sådär, "svart är ingen vanlig färg" Eftersom vi har målat om i "ovanliga" färger så kommer vi få betala för omtapetsering även om nya hyresgästen väljer att behålla färgerna, så hon ska slippa stå för det ifall personen efter henne inte gillar dom. Skulle inte bli så mycket att betala eftersom det ändå är dags att tapetsera om snart (om två år). Hade svårt för besiktningsmannen också för han var så onödigt petig. Lyste med ficklampa och drog sitt jävla finger över saker haha


Efter besiktningen åkte jag först in till täby, hade bankärende på SEB och så shoppade jag underkläder på change där jag hade presentkort. Efter det åkte jag in till stan och träffade Azra, vi tog en fika, nybakade scones med philadelphiaost och marmelade, så gott :D Sen blev det shopping, massa rea ju! Jag köpte ett par pumps på monki för 75 kr!! 75 % off. Sen köpte jag och Azra likadana jeans på weekdays, från cheap monday för 125 kr, också 75 % off. Det blev riktiga 70-talsjeans, överdrivet utsvängda och värsta höga midjan, så coolt :)


Imorgon blir det stan igen, ska lämna Ronnies tenta som jag lånade och så passade jag på att boka in en fika med Micke också.





Av Camilla - 29 januari 2008 11:24

  • Skriva uppsats
  • Söka jobb
  • Träna 

Av Camilla - 28 januari 2008 17:40

Det lyxigaste med att bo hos sina föräldrar ett tag (förutom att det är ens underbara föräldrar såklart ;)) är den goda, gratis maten :D Till frukost i morse fick jag färskpressad juice, jättegod fisksoppa till lunch och snart ska jag och mamma äta kycklingfilé med egen klyftpotatis medan pappa spelar badminton. Avundsjuka, bröder? :P


Tog typ tre timmar i lägenheten idag men nu är det klart. Besiktning på onsdag kl 9. Blivit lite plugg idag också, imorgon räknar jag med att kunna maila in den "färdiga" uppsatsen till Ola.


Polarn är fortfarande ganska rädd här men börjar tuffa till sig. Minsta ljud gör henne visserligen till en liten mes direkt :P Nu undersöker hon mammas och pappas klädkammare.

Av Camilla - 27 januari 2008 21:13

Shit vilket jobb det är att flytta. Det har tagit hela dagen idag också och vi är ändå inte helt klara. Mamma och jag ska dit imorgon bitti och dammsuga och skura golv. Alldeles för mycket saker har vi! Tydligen. Var mer grejer kvar i lägenheten än vi trodde så vi har kört massa vändor till mamma och pappa. 


Är ialla fall hos mamma och pappa nu, jag och Polarn :) Hon låg under soffan här i flera timmar men nu har hon kaxat till sig och är på upptäcktsfärd :)Johan kom iväg jättesent, han är inte framme än. Vi åt lite pizza här innan han åkte.


Blir nog sängen (bäddsoffan) snart, jättetrött är jag.  

Ovido - Quiz & Flashcards