Alla inlägg den 24 januari 2008

Ful

Av Camilla - 24 januari 2008 22:00

Såg en dokumentär på fyran om dysmorfofobi, inbillad fulhet. Personer som ser helt "normala" ut tror att dom har massa groteska fel på ansiktet. Verkade sjukt jobbigt. En tjej hade opererat sig sju gånger. Två stycken fick gå i terapi och dom blev bättre. Det sägs ju att fobier är sånt som lever kvar från förr i tiden, typ höjdrädsla, olika djur och så vidare så att man skulle akta sig för det. Undrar vad dysmorfofobi skulle fylla för någon funktion. Kanske är en ny fobi eller så grundar det sig i att man vill passa in och inte bli utstött av "flocken". Intressant sånt där :)



Av Camilla - 24 januari 2008 18:48

Trött i huvudet

Av Camilla - 24 januari 2008 15:59

Det går dåligt för mig idag. Det  här dyker upp när jag gör min analys: 

Warnings
There are no valid cases for models with dependent variable Totalindex. Statistics cannot be computed.
No valid cases found. Equation-building skipped.


Wich means? 

Av Camilla - 24 januari 2008 13:49

Det blev en fika på smörkransen för mig och Azra. Kaffe och semla tog jag :) Gott var det. Blev en sväng i centrum också, tittade lite på kläder och skor i dom få affärer som finns. Köpte lite småsaker på kicks. Jag hämtade ut ett paket med dammsugarpåsar också ;) Här ska städas! Flyttstädning i helgen.


Resten av dagen (och kvällen kanske) ska ägnas åt uppsatsen, nu jä-lar ska den blir klar :) 

Av Camilla - 24 januari 2008 09:38

Så var vintern borta igen. All snö har regnat bort och det är gråare än gråast här. Om några timmar ska jag träffa Azra, vi tänkte ta en fika eller en promenad men i det här vädret känns fika mer lockande :) We'll see.


Dusch nu. 





Ovido - Quiz & Flashcards