Alla inlägg under maj 2007

Av Camilla - 25 maj 2007 21:10

Nu är jag proppmätt efter kvällens middag, kyckling med wokgrönsaker, kokosmjölk och lime! Eller, några chokladbollar kommer nog gå ner :-) Gjorde det förut. Har inte gjort chokladbollar på säkert 10 år. Fick idén genom receptet som stod på havregrynsförpackningen :-) Var tvungen att rulla dom i havregryn för jag hade ingen kokos eller pärlsocker!


Såg precis att jag klarade senaste hemtentan så nu har jag tagit 15 p av 20 på kriminologin, bara en hemtenta kvar :-) Har 90 p totalt!


Nu ska tvätten hämtas.  



Av Camilla - 25 maj 2007 09:03

Vad långt hår!! Och vad brun han var där plutten! :-D

Av Camilla - 25 maj 2007 08:35

Kollade precis om jag hade fått in min lön men det hade jag såklart inte. Hade fått från CSN men det är ju inte så mycket pengar den här månaden tyvärr :-/


Igår spelade jag ock Johan yatzy hela kvällen. Blev inspirerad av Johanna! Kom på att jag ääälskar yatzy. När jag var liten och var hos farmor och farfar spelade jag och farmor jämt yatzy :-) Dock inte "kläd-yatzy" som jag och Johan fick för oss att spela igår haha För varje omgång man förlorade åkte ett plagg av hihi


När jag skulle gå och lägga mig igår kändes det som att jag höll på att bli sjuk, hade ont i huvudet, halsen och hela kroppen. Var säker på att jag skulle vakna upp jätteförkyld med feber och grejer idag men så blev det inte :-D En gång när jag blev förkyld hade jag hosta i ett halvår, helt seriöst! Hade jätteont i revbenen för att jag hade hostat så mycket. Har haft feber fyra veckor i sträck en gång också, vilket var minst lika illa. Levde typ på ipren då. Därför blir jag lite rädd varje gång jag känner mig förkyld ;-) Mitt imunförsvar verkar ju inte vara alltför pålitligt.


Ikväll blir det mys med god middag och vin :-D



Av Camilla - 24 maj 2007 17:56

Jag gick upp kl 7 i morse. Det var duktigt tycker jag :-) Tycker inte om att sova för länge. Behövde småstäda lite i morse innan mamma och Andreas kom hit! Så mycket katthår i lägenheten... och så slänger Johan sina saker överallt ju ;-)


kl 11 kom Andreas och mamma hit. Andreas hade köpt med sig hallon/blåbärsbakelser - supergoda!


Nu funderar jag och Johan på om vi ska laga chutneybullar till middag som vi hade tänkt eller om vi ska äta pizza! Johan vill ha pizza men jag är inte alls sugen på de... men en kebabtallrik kanske :-) För pommes fritesens skull såklart! Samtidigt tycker den lilla ängeln på min högra axel (mitt samvete?) att jag har ätit lite dåligt på sistone. Jag borde ha gått upp i vikt men konstigt nog har jag istället gått ner :-D Men om jag fortsätter så här lär jag ju gå upp så småningom! Nä, skärpning.....från och med i morgon..eller måndag kanske :-P



Av Camilla - 23 maj 2007 22:30

Te, mackor och Fråga Olle fick avsluta kvällen. Vad rolig han är Fredde! I lagom dos då kan jag tänka mig ;-) Blev fiskpinnar till middag idag och det kändes som att det skulle bli rätt gott men så gick jag in på Kajs blogg och fick se hennes donkenmiddag och då kändes fiskpinnar sådär :-P


Fick 100 kr på hm igår, wohoo! Blir kanske ett linne eller nåt :-D Skulle vilja ha ett i nån stark färg...typ cerise. Skitsnyggt ju!


I morgon kommer mamma och Andreas hit på fika. Andreas har ju ledigt nu i två månader... MED BETALT!! Vilken fuskis. Bara för att han ska börja jobba hos en konkurrent. Jag känner mig också ganska ledig iofs, vääldigt lugnt i skolan nu. Det märks att sommaren närmar sig. Bara en hemtenta kvar som jag får nästa fredag. Sen börjar sommarkursen den 4 juni.


Nej, nu måste jag sluta förstår ni. Vill ju inte gå miste om min gorgeoussleep ;-)



Av Camilla - 23 maj 2007 14:34

Så här såg kossorna ut :-)

Av Camilla - 23 maj 2007 13:51

Morgonen började vid 9 med att jag och gos såg klart "stranger than fiction". Johan somnade igår när vi skulle se den så vi fick spara den till idag. Den var bra! En lyckad filmhyrning igår alltså. Jag skulle haft föreläsning idag men jag skolkade, kan ju redan allt det där tjafset :-P Och vem skulle annars tagit hand om Johan liksom?! ;-) Han mår bättre idag men han tog en dag extra hemma. En lite promenad med mig orkade han. Underbart väder ute. Vi mötte massa kor på vår promenad :-D Långhåriga med stora horn. Från Skottland sa Johan.  Lite läskigt var det, tänk om de hade börjat jaga oss allihopa :-P


Nu har vi precis ätit lunch så nu måste vi vila oss lite. Jag är proppmätt!  





Av Camilla - 22 maj 2007 18:10

En film avverkad, one to go. Såg Babel, som var jättebra! Somnade en snabbis efter den. Vi somnar ALLTID i soffan! Vad är det för fel på oss? :-) Igår somnade vi i soffan vid 23.30 och vaknade 1.40 Vi har för skön soffa helt enkelt ;-) Nu ska vi laga middag. Det blir kyckling med korma och ris! Sen är det dags för Ugly Betty, Desperate house Wives och den andra filmen vi hyrde, stranger than fiction med Will Ferrell. Den verkar cool. Will Ferrell börjar höra en röst i huvudet som beskriver allt han gör och det är rösten till en kvinna som skriver en bok om honom. Vi får se om den är bra...

Ovido - Quiz & Flashcards