Alla inlägg under augusti 2007

Av Camilla - 12 augusti 2007 11:50

Gott med kräftor och vin igår. Tyvärr så hängde min huvudvärk med nästan hela kvällen, tills vi gick hem ungefär :-P Panodil funkar inte på mig har jag märkt. Det gör däremot ipren så idag är huvudvärken borta. Blev en tidig kväll igår, tror vi somnade i soffan vid 22-tiden redan. Vi och alla andra pensionärer  :-P


Har precis kollat på heela nyhetsmorgon, utan ångest över att man måste ut och ta vara på solen. För idag finns det ingen sol att ta vara på här. Blir nog en mysig innedag idag.







Av Camilla - 11 augusti 2007 14:38

Japp, idag blev det en tripp dit. Men vi var inte där så länge för jag fick sån huvudvärk. Inte van vid värmen? Det är riktigt varmt ute idag! Vi hann iaf gå runt och titta lite och gå in en sväng på systemet. Tog ett tag innan vi hittade dit. Kom fram en norrman och frågade om vi visste vart systemet låg och vi sa att vi också letade efter det :-) Då hörde en kvinna det och förklarade vägen för oss alkisar haha Ikväll ska vi nämligen äta kräftor och dricka vin :-D Blir nog så att vi tar med kräftorna och vinet till pappa (mamma jobbar) för J vill se fotboll (premier league) på canal +.


Ska ta mig en dusch nu och hoppas att min huvudvärk försvinner så småningom.

Av Camilla - 10 augusti 2007 22:50

Nu har vi sett på Kalle och chokladfabriken, den är bra! Johnny Depp är en av Johans favoritskådespelare. Kan inte annat än att hålla med om att han är lysande. Depp alltså :-P


Tror det blir sängen nu. Hoppas på fint väder i morgon och något roligt äventyr :-)


Gonatt! 

Av Camilla - 10 augusti 2007 13:39

En stor, fet ELLE hade landat i brevlådan :-D

Av Camilla - 10 augusti 2007 09:16

Beställde precis på asos - på rea!


För övrigt så är det riktigt kvavt just nu. Tycker faktiskt inte att det behöver vara varmt om det ändå ska vara fuktigt och mulet :-P  

Tv

Av Camilla - 9 augusti 2007 19:38

Tittar på Cops på 6.an Det är så roligt! Tragiskt självklart men man kan inte låta bli att skratta åt alla historier som brottslingarna drar när de blir "tagna på bar gärning". De ljuger så dåligt! Ofta är de höga också vilket gör historierna ännu mer galna :-P Det var ett specialprogram idag också - shots fired. Det ni!

Kl 20 är det fortsättningen på "how to find a husband", en kvinna som under tio veckor ska dejta massa killar på olika sätt för att hitta sin blivande man, jättekul såklart :-)

Av Camilla - 9 augusti 2007 10:58

Nu är vi hemma i Åkersberga igen. Vi kom hem igår kväll vid 20. Det var skönt att komma bort lite. Jättehärligt väder har det varit också!


Bussresan dit gick bra. Vi fick byta buss i Karlstad och på stationen där träffade vi min faster Rita och hennes manliga vän. De hade varit och hälsat på farmor och farfar och var på väg hem. Jag hade fått en hint av farmor om att dom skulle vara där så det var inte helt överraskande :-) Kl 13.30 var vi framme och spenderade resten av dagen sittandes ute i solen i trädgården :-)


I tisdags hjälpte J farfar att såga ner några grenar sen åkte vi till farmors kompis för att titta på bilen som hon ville att vi skulle köpa. Det är en väldigt gammal bil (toyota 86) men den var riktigt fin för att vara så gammal. De senaste 10 åren har den bara varit registrerad på sommaren och Johan tyckte den gick jättebra :-) Så vi köpte den! Eller farmor köpte den till oss ;-) Efter bilköpet gick vi och åt lunch på en restaurang sen handlade vi middag; tacos som jag och Johan gjorde!  Med gott rött vin till. Vi satt ute hela kvällen!


Igår tog vi alltså bilen hem på eftermiddagen! Skönt att slippa bussen. Det är alltid lite krångligare.


Idag ska vi handla och tvätta! 

Av Camilla - 5 augusti 2007 18:10

I morgon åker jag och Johan till min farmor och farfar som bor i Filipstad, en bit utanför Karlstad. Vi startar tidigt, 7.45 går bussen från centralen.


Johan ska antagligen inte tillbaka till sitt jobb. Det har varit massa strul med lönen och sånt men framförallt vantrivs han. Antagligen kommer han leta jobb i Mjölby/Linköping eftersom vi har sagt att vi ska bo där (helst i Linköping för min del ;-)) när jag har pluggat klart men det har jag ju inte förrän i januari så då måste vi vara särbos till dess :-( Bara träffas på helgerna i stort sett. Men det får gå det med! Jag vill ju inte att han ska gå runt här och må dåligt för att han hatar sitt jobb.


Nåja, åter till resan :-) Vi har tänkt att stanna till på onsdag. Ska kolla på en gammal bil också som farmor vill att vi ska köpa av hennes kompis. Kanske kan vara nåt,vi har ju ingen bil just nu.


Nu ska vi laga middag; köttfärssås och pasta!

Ovido - Quiz & Flashcards