Alla inlägg under november 2007

Av Camilla - 9 november 2007 18:44

Det var intressant idag när olika utredare kom och berättade om sina jobb. Jag blev jättetaggad att börja jobba :) Två st var forskare på universitetet, en var forskare på socialstyrelsen, en jobbade som forskare på karolinska, en jobbade som utvärderare på brå och en som konsult på ett privat marknadsundersökningsföretag :) Alla verkade tycka att de hade världens bästa jobb. Kul att höra. Fika fick vi också, kaffe och bulle eller kladdkaka. De som ville och kunde gick på pub efteråt. Vi ska åka tidigt till värmland imorgon så jag stod över. Verkade inte vara så många som skulle med heller. Dumt att ha det på en fredag kanske, många som har andra planer.


Vi har tvättid just nu så ska väl gå ner i tvättstugan snart. Så fort Johan pratat klart i telefonen. Sen ska vi laga middag och kl 20 blir det självkart idol. Har köpt frukt och choklad :) 


Jag blir förövrigt helt galen när jag dricker kaffe haha Dricker inte så ofta så får världens energi! Känner mig nästan full. Blir alla så eller är det för att jag dricker så sällan? :)


Trevlig kväll.  

Av Camilla - 9 november 2007 10:47

Det var kallt ute igår. Kallt idag också verkar det som. Vintern är på väg. Längtar lite efter snö och att få julpynta :)


Filmen igår var bra och läskig! Jag kröp ihop hos Johan och höll hårt i honom :)


Kl 15 idag är det utredarträff som gäller. Fika och föredrag som hålls av folk som jobbar som utredare. Bra att få en liten inblick i det kommande arbetslivet :) 

Bio

Av Camilla - 8 november 2007 19:04

Träning och middag avklarad och snart ska vi gå på bio. Mysa till det lite så här på torsdagkvällen :) Vi ska se 1408, läskigt!


Nu: plocka undan maten och sminka mig lite :) 

Av Camilla - 8 november 2007 14:03

Bara massa plugg känns det som just nu. Jag "tog ledigt" igår iofs ;) Tyckte att jag behövde det. Det kommer ju inte direkt lugna ned sig heller i och med att jag ska sätta igång med uppsatsen nästa vecka när den här tentan är klar. Det snurrar i huvudet!


Ska träna senare. Det är skönt när man har suttit i sin lilla bubbla och pluggat hela dagen att röra lite på sig och förhoppningsvis piggna till.


På söndag är det visning på vindsvåningen. Vet inte hur vi ska göra i och med att Johan inte tänkt åka till Mjölby förrän på måndag. Vi ska ju till farmor och farfar på lördag och stanna till söndag är det tänkt. Jag tycker att vi kan skicka Johans föräldrar så kan dom kolla om det är några konstigheter bara :) Jag skulle kunna buda utan att gå på visningen men det vill inte Johan. Tur att en av oss är eftertänksam kanske ;)  

Av Camilla - 7 november 2007 14:15

Johan har ringt banken och det verkar som att han får låna pengar till vindsvåningen vi sett :D Jag som stackars student och blivande arbetslös (haha) fick inte stå med som medlånare. Om vi skulle få den är det tyvärr inte inflyttning förrän 1 april så det blir att bo två månader hos Johans föräldrar kanske eller så bor jag hos mina. Eller så kan man hyra möblerade lägenheter under en kortare tid. Vi får se :) Jag är glad!

Av Camilla - 7 november 2007 09:16

Hm, hm och Åhlens :)

Av Camilla - 6 november 2007 21:35

Jag och älsklingen har sett en jättefin vindsvåning som vi vill bo i :)  Vi ska kontakta banken så snart som möjligt. Tycker det är ballt med vindsvåning. Har sett ett jobb också som jag ska söka. Så det rör på sig lite :) Ska fortsätta titta på desperate housewives nu.    

Ovido - Quiz & Flashcards