Alla inlägg under mars 2008

Av Camilla - 6 mars 2008 21:44

Har varit extremt trött idag. Säkert gäspat 100 ggr på jobbet :P Suttit och registrerat svar från efter valet 1991 ;) Det hade den effekten. Blir sängen snart.


Imorgon är det fredag, en fredag utan Johan :( Vi ses inte förrän söndag den här gången men då får vi ta igen helgen ordentligt :)


Imorgon blir det lunch med Micke, kl 12 tillsammans med alla andra galna Stockholmare ;)


Men nu sovdags. Natti.  

Av Camilla - 5 mars 2008 20:20

Jag fick jobbet! Precis klar med utbildningen, första intervjun jag går på och så får jag jobbet :) Ibland har man tur. Känns underbart! Längtar efter att få börja jobba där :) 31 mars är det som gäller. En helt ok lön också tycker jag ;)


Lunchade med Sefaat idag. Blev en avocadosallad för mig på pizzerian. Mysigt att ses då och då nu innan jag flyttar :)


Efter jobbet var det neonjakt i Täby centrum med Kajsa :P På lördag ska vi på 30-årsfest hos Kajsas kompis Helen i Norrköping och det är neontema. Ska bli kul :D


Av Camilla - 4 mars 2008 19:00

ÄKTA champagne fick jag ska tilläggas ;) Vi har druckit det till maten nu. Gott var det! Känner mig rätt värd det faktiskt ;)

Av Camilla - 4 mars 2008 17:25

Tack, KAJSA för att du önskade mig lycka till på opponeringen, två ggr till och med ;)


När jag skulle gå till salen där seminariet skulle vara fanns inte den salen haha Jag fick panik och trodde att JAG hade skrivit ned fel nummer. Sen såg jag andra lika förvirrande människor så vi gick till expeditionen och det visade sig att de hade kastat om siffrorna i salsnumret.


Opponeringen gick bra och jag fick godkänt på uppsatsen men jag verkar ha haft otur med examinatorn. Han hävdade nämligen att jag inte hade nån teori som jag utgick ifrån, vilket är en ganska stor del av uppsatsen. Om jag ska göra en teoretisk referensram måste hela uppsatsen skrivas om.


Så jag gick till Ola efteråt :) Han beklagade att jag fått just den examinatorn :P Han höll inte alls med honom. Ola hävdade att 75 procent av alla rapporter skrivs så som jag skrivit. Jag har ingen generell teori som löper genom hela uppsatsen, utan jag har istället olika teorier för de olika saker som jag undersökt.  


Har ialla fall fått en lista med synpunkter på vad jag bör ändra på som jag har en månad på mig att göra. Jobbigt det där att det påverkar så mycket vilken lärare man råkar få.


Pappa har köpt champagne för att fira att jag är (i stort sett) klar med utbildningen :D  

Av Camilla - 4 mars 2008 09:06

Här skiner solen idag men det är kallt ute! Det vet jag för jag har haft Polarn ute på trappen :)


Innan jag åker in till universitetet idag ska jag ta blodprov, sen till apoteket och sen åker jag in till universitetet och äter lunch, ost och skinksallad som mamma gjorde igår :) Kl 13 sätter seminariet igång. Har lite tid nu att titta på det jag ska säga. Är inte direkt nervös över det jag ska säga, mer över vad som kommer sägas om min uppsats. Men det ska nog gå bra :)


Nu ska jag måla naglarna. 



Av Camilla - 3 mars 2008 21:56

Ska lägga mig nu och läsa brott och straff, förhoppningvis kommer jag in i den snart :P


Önska mig lycka till på uppsatsseminariet imorgon :)


Gonatt! 

Av Camilla - 3 mars 2008 14:49

Bra uppsats jag ska opponera på. Känns inte som att de behöver några tips från mig direkt. Jag kommer typ överösa dem med beröm :P Några småsaker har jag hittat bara som jag kan ge dem negativ kritik för; slarv med några källor, ett avsnitt som borde vara på ett annat ställe (enligt mig) och några konstiga meningar :)  Bara fortsätta leta antar jag, måste ju vara en balans mellan positivt och negativt.

Av Camilla - 3 mars 2008 09:38

Idag är jag hemma från jobbet för att förbereda mig för opponeringen som jag har imorgon. Johan står i duschen och ska snart åka. Så fort han har åkt ska jag sätta igång. Dels ska jag berätta om uppsatsen jag opponerar på, dess syfte, metod, resultat osv sen ska jag ge positiv och negativ kritik. Kritiken ska dessutom lämnas in skriftligt på 1 A4.


Sen hoppas jag de ringer om jobbet idag. Orkar inte leva i ovisshet längre ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards