Alla inlägg den 13 september 2007

Av Camilla - 13 september 2007 17:57

Blev inte så mkt läsning idag som sagt men tränat har jag precis varit och gjort :) Det är så kul! Jag tycker det är roligt att hoppa runt som en tok till musik haha Så tre träningspass har det blivit den här veckan också. Jag har även städat lite, diskat och handlat lite småsaker. Bröd och frukt till bussresan imorgon bland annat. Hade turen att få både cosmo och elle den här veckan så dom har jag sparat till imorgon :) Nu: middag! Det blir rester från pastagratängen igår.

Av Camilla - 13 september 2007 14:11

Det är snart ett år sen som en av våra katter fick s.k kattleukemi. Veterinären trodde först att hon fått en bakterie som skulle försvinna med hjälp av antibiotika och så kortison som skulle stoppa symtomen. Hon blev bättre men det visade sig att det var kattleukemi hon hade. Veterinären tyckte i princip att vi skulle avliva henne för sjukdomen går inte att bota. Jag läste då på internet att om katten får kortison så kan den leva ett bra tag till. Så jag fick recept på kortison som hon har fått tre gånger sen dess. Varje behandling var på två veckor och hon har då mått bra i ca tre månader. Nu var det t.o.m fem månader sen hon fick det förra gången! Även om hon bara hade levt en månad till med hjälp av kortison så hade det ju varit värt det. Nu har det som sagt gått ett år och hon finns kvar :) Tycker det är konstigt att veterinären inte sa nåt om kortisonet. Det kostar typ ingenting och hon har mått jättebra. Hoppas hon kommer kunna leva ett bra tag till :)

Av Camilla - 13 september 2007 11:13

Idag är min pluggdisciplin lika med noll! Trots att jag tycker det jag läser är intressant så är jag på väg att somna så fort jag börjar läsa :P Kanske beror på att det är så komplicerade texter. Föreläsning om det i morgon så då kanske det blir mer begripligt.


Ska bli skönt att åka bort över helgen. Ser verkligen fram emot festen hos Kajsa och Kalle :) Och så längtar jag massor efter min Johan såklart!

Ovido - Quiz & Flashcards