Alla inlägg under juni 2007

Av Camilla - 8 juni 2007 20:20

Jag är hungrig! Har jobbat hela dagen idag. Var olidligt varmt på kontoret. Var svårt att ha öppet fönster också för alla studenter åkte förbi där hela dagen. Iofs skönt med lite musik medan jag jobbade :-)


Om det var varmt på kontoret så är det ingenting mot vad det var på Roslagsbanan hem!! Ingen luftkonditionering och så går den för sakta för att det ska kunna fläkta från fönsterna. Blev helt svettig på vägen hem.


När jag kom hem satt Johan och Tobbe på balkongen och drack öl och där sitter dom än :-P Tobbe skompis Joel har kommit också. Andreas och Martin ska hit snart med. Jag har tagit en halv öl och en snus :-P Men vill ju ha mat!! Inte blivit nån middag än.


Jaja, ska väl gå tillbaka och göra dom sällskap :-)

Av Camilla - 7 juni 2007 21:42

Idag har jag gjort klart min hemtenta och mailat in den. Sista dagen för inlämning är i morgon men jag ska jobba hela dagen då. Det var tydligen kris. Men i och med inlämningen så har alltså mitt sommarlov börjat :-) Har iofs jobb och sommarkurs hela juni men terminen är åtminstone slut. Skönt!


Lagade köttfärssås och pasta som var klart när Johan kom från träningen idag :-) Han är så duktig. Tvättat och städat har vi gjort nu på kvällen också. Känns som vi vill fuska lite och ta helg nu :-) Är ju alldeles för fint väder för jobb och skola! 


Coyote Ugly går på tv snart. Får se om vi kanske orkar se den.



Av Camilla - 6 juni 2007 15:25

Dagen började med att jag och Johan gick till ica och handlade mat för några dar. Till middag ikväll blir det egna hamburgare :-) Var väl lite smått firande av nationaldagen i centrum, några barn som spelade instrument. Vi smet snabbt förbi :-P


Efter vi hade handlat packade vi varsin tidning som vi hade köpt, filt, frukt och en stor flaska med vatten och gick iväg en sväng och la oss i gräset. Jag pallade inte ligga i solen särskilt länge. Men att ligga i skuggan och läsa cosmo var underbart skönt :-D Fick sällskap av tre får också (låg nära fårhagen). En av dom var en bagge. Han blev lite arg på Johan haha Ute efter mina skor var dom också! Men sen la dom sig i skuggan en bit ifrån oss och var snälla :-)


Gick sen hem och åt lunch och nu har vi precis tagit en paus från solande ute på balkongen. Ska väl snart ut igen när vi har kylt ner oss lite :-)







Av Camilla - 5 juni 2007 15:16

Så är jag tydligen enligt ett test (http://www.zapera.com/survey/demo/personality/) som jag hittade i någons blogg.



Det fortsätter...


Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor. Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt. Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera. Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.


Tycker nog att det där stämmer ganska bra :-)

Av Camilla - 5 juni 2007 11:58

Ikväll: Ugly Betty och Desperate housewives


Imorgon: Grey's anatomy

Av Camilla - 4 juni 2007 21:27

Idag är det exakt tre år sen jag tog studenten kom jag på. Det har gått sjuuukt fort. Varje år går bara fortare och fortare. Det här bådar inte gott haha


Bilden nedan är från festen på kvällen då det begav sig. Någon som vet vem killen på bilden är? Inte jag. Sefaat är bra söt hon!

Av Camilla - 4 juni 2007 08:08

Sitter här och ska snart börja jobba lite med tentan. Ska komma på ett eget kriminologiskt projekt. Får några ämnen att välja emellan (har valt, influenser från jämnåriga som förklaring till ungdomars brottslighet) och så ska jag göra en egen frågeställning och beskriva hur undersökningen skulle gå till, vilka metoder jag skulle använda osv. Suck, vill bara ha det klart.


Johan springer runt och klär på sig och letar efter sin mp3. Han ska till jobbet snart. Helgen går alltid för fort. 


kl 14 idag börjar min sommarkurs, upprop och en föreläsning.  Ungefär då kommer solen till vår balkong också :-P


God morgon! 


Av Camilla - 3 juni 2007 16:19

Flera hundra grader ute på balkongen..minst! Och jag är inte världens uthålligaste person heller. Åtminstone inte när det gäller att ligga och pressa i solen :-P Så nu sitter jag här svettig och dan och har gett upp.


Intressant match igår. Tycker det var bra att Sverige fick segern, kollektiv bestraffning på hög nivå haha Men synd att en idiot ska förstöra sådär. Fick middag hos mamma och pappa också. Satt ute och åt, så himla skönt. Vill också ha trädgård. Drack lite vin och öl och jag uppskattade faktiskt en iskall öl ute i solen trots att jag ännu inte blivit ett stort fan av öl :-)


Har skärpt till mig med maten den här veckan som jag sa att jag skulle. Jajamen :-) Har knappt ätit nåt onyttigt på hela veckan förutom lite alkohol och choklad igår...men en "ätardag" i veckan får man faktiskt ha för det har min Johan sagt ;-) Under veckan åt jag frukost (gröt, en macka, te och juice), sen en frukt till mellanmål, sen lunch, sen frukt eller yoghurt på eftermiddan och sen middag och ingen mat på kvällen efter det förutom en kopp te :-) Regelbundet ätande är hemligheten ;-) Om det nu inte är hamburgare, pizza, godis och tårta kanske haha utan "bra" mat.


Nu ska jag nog duscha...kallt!





Ovido - Quiz & Flashcards