Alla inlägg under juni 2007

Av Camilla - 13 juni 2007 22:01

Idag på jobbet fick jag äran att gå till posten med en massa kuvert, 847 stycken för att vara exakt. Lastade dom på en liten vagn och skulle gå med den genom stan. Lagom pinsamt tänkte jag. Stötte på mitt första problem när jag skulle ut från porten.. två stora trappsteg! Kämpade och kämpade för att få ner vagnen. Riktigt tung var den också! Självklart ramlade lådan med alla kuvert av vagnen när jag kom ut. Vågade inte ens tänka på hur många människor som såg utan fokuserade på att fortsätta min färd i stället ;-) Visste inte riktigt var posten låg heller, fick beskrivning såklart men med mitt lokalsinne brukar inte det hjälpa :-) Men det gjorde det den här gången. Woho! Jag hittade. När jag kom fram försökte jag få upp vagnen för en liten trappa tills jag insåg att det fanns en hiss bredvid. Jag måste ha sett för komisk ut. Helt clueless stog jag i alla fall inne på posten till slut med mina kuvert. Då var det dags att plocka ur alla kuvert och packa ner dom i blå lådor som stod där. Självklart packade jag dom fel och fick hjälp :-P Sedan var det bara att betala (4000 kr i porto!). Dock inte mina egna pengar..no no. Och så tillbaka med den tomma lådan som förde ett jävla liv där den låg ensam på vagnen. Kom tillbaka till jobbet helt svettig med en viss nervositet över att behöva göra det där fler gånger!!


Nu är det nog sovdags snart för i morgon är det jobb igen!







Av Camilla - 11 juni 2007 20:07

Igår kväll när vi tittade på filmen som vi hyrt var det värsta kallabaliken här utanför. Det var en tjej som skrek helt hysteriskt! Polisen kom och vi stod som gamar i fönstret och tittade :-P Det höll på ett bra tag. Sen blev det lugnt och vi återgick till filmen. Men det var inte mycket vi hann se förrän hon satte igång igen. Den här gången på andra sidan lägeheten. Massa poliser kom, säkert 5 polisbilar. Verkade som att det var två tjejer som bråkade med varandra. Behövs det så många poliser för en catfight? ;-) Allt detta gjorde i alla fall att vi inte kom i säng förrän halv 1 och så upp kl halv 7 i morse. Blev trött på jobbet redan kl 10. Brukar komma smygande vid typ 3 annars :-) Tog bussen hem från stan idag istället för tåget och det var betydligt svalare och bekvämare. Snabbt gick det också att komma hem.


Nu har vi ätit middag och älsklingen kollar på sommartorpet :-) I morgon är det sommarkurs 10-12 och sen jobb 13-17. Jag blev typ tvingad att jobba :-( Jag sa att jag helst inte ville eftersom jag har några uppgifter på kursen som jag vill komma igång med men dom hade tydligen nån deadline och hon tyckte att jag kunde göra uppgifterna på kvällen :-P Kändes inte som jag hade något val. Får ju pengar i alla fall. Får se om jag kanske kan hoppa över någon annan dag.


Trevlig kväll på er!

Av Camilla - 10 juni 2007 20:13

Så började pappa ett sms till mig idag haha Det tyckte jag var kul!


Har hyrt film nu. Det blev the prestige, ska se den snart.  


Vill inte jobba imorgon. Har redan tröttnat :-P 



Av Camilla - 10 juni 2007 17:37

Idag bjöd vi Tobbe och Andreas på lunch. Tobbes kompis hängde på också. Vi hade ju mat över från igår. Det blev gratäng med qournfärs och aubergine bland annat och en grekisk sallad till. Jag och Johan gick och köpte glass och jordgubbar idag också som vi tog till efterrätt. Åh så gott det var :-)


Middagen/festen igår var jätterolig :-) Det tyckte jag åtminstone. Hoppas ni andra också hade kul :-) Middagen tog vi ute på balkongen efter att killarna skruvat av benen på bordet. Efter ett tag förflyttade vi oss in till musiken. Johan och jag var tvungna att introducera "mora-träsk-dansen" :-) Kvällen avslutades vid 2 när två prevendokillar ringde på dörren och bad oss sänka musiken. Vi hade tydligen fått klagomål. Konstigt för jag minns inte att någon knackat på och klagat?! Kanske för att dom inte gjorde det utan ringde prevendo direkt. Men men, festen hade redan börjat lida mot sitt slut när de kom :-) I morse mådde jag prima trots att jag tycker att jag drack en hel del. Perfekt ju :-)


Tror att vi ska gå och hyra en film nu till ikväll. Snart har ännu en helg paserat.

Av Camilla - 9 juni 2007 14:02

Åt precis lunch ute på balkongen. Hade kunnat sitta där hur länge som helst i skuggan. För det är faktiskt allra skönast i skuggan när det är så här varmt, även om man försöker intala sig något annat :-) Har vart i centrum en sväng också och handlat mat för ikväll. Kajsa, Kalle, Lisa och Christofer kommer på middag :-) Synd bara att vi kommer behöva sitta i ett varmt kök och svettas. Kanske kan man ta ut matbordet på balkongen? Bara skruva loss benen :-) Men, åh..jobbigt ju.


Köpte ett par ljusgula leggings också i centrum och ett guldnagellack. Tänkte nämligen ha svart klänning, eller är en kjol egentligen som jag gör till klänning, bara dra upp den över brösten ;-) Det är en lång kjol alltså haha Så ska jag ha ett gult skärp i midjan och de gula leggingsen. Kanske lägger upp en "dagens- outfit- bild" sen ;-)


hej hopp 

Av Camilla - 9 juni 2007 09:25

Ovido - Quiz & Flashcards